דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלצות חמות לטיפול נכון בחיות המחמד בימי החורף הקרים 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 1057   [ נצפה 2357 פעמים ]

אנחנו כמידי שנה מתכוננים לעונת החורף רוכשים מלתחה חדשה הכוללת סוודרים, צעיפים ומעילים, תוספי מזון עם דגש על יטמין C, מורידים את סמיכות הפוך והסדינים החשמליים וכיו"ב. גם חיות מחמד זקוקות להכנה לקראת החורף על פי ד"ר קריינר, וטרינר מזה 22 שנים.

כלבים המתגוררים בבית:
כלבים מכינים עצמם לקור על-ידי הצמחת פרוות. בכדי להאיץ את צמיחת הפרווה מומלץ דווקא לספר את הכלב אך לא קצר מדי (כדי שלא יתקרר) ולהבריש אותו לפחות 3 פעמים בשבוע .

כלבים שומרים על חום הגוף בימי החורף על ידי כך שהם צוברים שכבות שומן. מומלץ להחליף את מזון הכלבים במזון שמן יותר (מזון עתיר חלבונים). מומלץ אף לתת לכלב תוסף חומצות שומן למשך כחודשיים. *חשוב להתייעץ עם הווטרינר לגבי סוג התוספים והמינון.

כלבים נוטים לאכול יותר בחורף, ולכן הם זקוקים לטיולים תכופים יותר וארוכים יותר. יש לצאת עם הכלב לפחות שלוש פעמים ביום בשעות קבועות עד כמה שניתן כדי שהכלב ידע שהוא יכול להגדיל את כמות המזון מבלי שיצטרך להתאפק. אנשים נוטים "לחסוך" מהכלבים שלהם טיולים בימים קרים וגשומים אולם הטיולים נחוצים להם יותר בימי אלו.

לבעלי כלבים יש נטייה להזניח את נושא המים בחורף. חשוב לציין כי דווקא בחורף כלבים רבים נוטים להתייבש (בקיץ הם שותים הרבה כי כדי להצטנן אולם בחורף הם לא מרגישים בצורך). אולם היובש באוויר וכמות האוכל (הגדולה יותר) מצריכים שתייה מרובה ולכן יש להשאיר לכלב מים בכל עת, במקום נגיש, ואף לעודד אותו לשתיה.

כלבים השוהים בחצר:
כלב השוהה בחוץ צריך מחסה טוב מפני הקור, הרוח והגשם. מלונה אינה הפתרון האידיאלי, אך אם ישנה כזו, חשוב שיהיו לה פתחי אוורור ורצפה שניתן לחטאה בקלות (לא רצפת עץ). יש לוודא כי המלונה מונחת על משטח יציב כאשר עליה להיות מורמת מעל האדמה, כדי למנוע חדירת מים. רצוי שהמלונה לא תעמוד על האדמה, כדי שהכלב לא יכניס לתוכה בוץ. יש לדאוג שהמשטח מחוץ למלונה יהיה נקי ויבש. מומלץ מאוד לדאוג לריפודה שטח המלונה ולוודא שהרצפה יבשה וחמימה.

*מומלץ מאוד שלא לבחור מלונה עם גג מתחת כי הרעשים על הגג (טיפות גשם וכו') מפחידים את החיה השוהה בפנים.

כדי לעודד את הכלב לשהות במלונה יש להפוך אותה למקום ידידותי בעזרת משחקים, שמיכה מוכרת, חטיפים אהובים וכו'.

לידיעת הציבור, קיים חיסון ייעודי לכלבים נגד שפעת. מומלץ לחסן כלבים מבוגרים, כלבים הנמצאים רבות מחוץ לבית או שוהים בחצר, כלבים שעתידים לבלות בפנסיון לכלבים ו/או באים במגע עם כלבים אחרים (ביישוב קהילתי, קיבוץ וכיו"ב).

ידוע כי טפילים אוהבים חום ולכן יש נטייה להפסיק טיפולים מונעים בימי החורף אולם ישנם טפילים השורדים והמחפשים חום בשטיחי ביתנו. לכן יש להמשיך להשתמש בקוטלי טפילים (קולר דוחה טפילים ואבקות למיניהן).

כלבים מבוגרים, צעירים או קטנים (צ'יוואווה, פינצ'ר וכו') ניתן להכין ליציאה מהבית עם סוודר אופנתי לכלבים לפי המידות שהלם.



חתולים:
חתולים מצמיחים פרווה מרשימה לקראת עונת החורף ולכן לא צריך לדאוג להם לחימום. אולם מאחר והם מצמיחים פרווה הם נוטים לבלוע את הפרווה שלהם. מומלץ להשתמש בתכשירים העוזרים להוצאת כדורי השיער בצואה. *יש להתייעץ עם הווטרינר המטפל.

גם חתולים שומרים על חום גוף באמצעות שכבות שומן ולכן ניתן להחליף את מזונם במזון עתיר חלבונים. בהתאם לכך יש לנקות ולהחליף את החול בתדירות גבוהה יותר. כמו כן גם לחתולים יש נטייה להתייבש בימי החורף הקרים ולכן חשוב להניח להם קערת מים נקיים כך שתהיה נגישה להם בכל עת.

לחתולים יש נטייה להתחבא/להתחפר. הם מחפשים תמידים אחר פינות חמימות ולכן יש לנהוג משנה זהירות בבית ולחפש אותם מאחורי או בתוך מכונות כביסה/יבוש, בסל הכביסה וכיו"ב. אם לחתול יש גישה לחצר יש לבדוק שהוא לא נמצא מתחת למנוע לפני ההתנעה.

תוכיים:
חיות המחמד הסובלות ביותר מהקור הן הציפורים ומשפחת התוכיים. שעות פעילותן מתקצרות בהתאם לשעות אור היום. בחורף אין להשאיר כלובי ציפורים מחוץ לבית או במקום חשוף לרוח ולקור. וטרינר מומחה לציפורים יוכל לייעץ לכם כיצד להגדיל את כמויות המזון ולהעשירו בתוספים ייחודיים לעונה הקרה. התוכיים נוטים לסבול מהתייבשות העור והתייבשות זו גורמת לגירוד בעיקר כאשר מחממים את הבית במזגן והאוויר מתייבש. מומלץ לרסס את התוכי פעמיים ביום במעט מים, כדי שלא יתייבש.

מכרסמים:
שרקנים, ארנבונים, אוגרים ועכברים חשים בחילופי העונות וניתן לראות ירידה ברמת פעילותם בחורף. יש לדאוג למצע רך בתחתית הכלוב. המכרסמים בפינות החי צריכים להיות מוגנים מפני הרוח והגשם. לא לשכוח לחמם את המתחם שבו הם נמצאים, אך לא יתר על המידה.

איגואנות וזוחלים אחרים:
זוחלים בעלי דם קר זקוקים לכלובים מחוממים עד 30 מעלות וללחות גבוהה של עד 80%. יש למנוע הצטברות של עובש בכלוב על ידי אוורור נאות. אם משתמשים באבני חימום, יש לעטוף אותן, בבד כדי למנוע כוויות בעור החיה. האיגואנה זקוקה לחשיפה לשמש בעיקר בחודשי החורף הקרים.

דגים:
כמו יתר החיות בעלות דם קר, כך גם הדגים זקוקים לחימום, המשפיע על מערכת החיסון שלהם. לכן, חשוב מאוד בחורף להקפיד על חימום מי האקווריום. דגי הנוי (כמו מולי וגופי) זקוקים לטמפרטורת מים של 26 מעלות. דגי הזהב אהבים מים מעט צוננים יותר, בטמפרטורה של 21-23 מעלות. התייעצו עם הווטרינר לגבי חום המים הרצוי לדגים אקזוטיים אחרים. בבואכם להאכיל את הדגים בחורף, הקפידו על מתן מזון פעם עד פעמיים ביום, בכמות שתאכל כל 4 דקות.

ראו הוזהרתם:
פצעי קור: אלה נגרמים כאשר הגוף (של בעלי חיים או של אדם) מתקרר ומזרים את כל הדם מן הקצוות למרכזו, כדי לשמור על החום. האוזניים, הכפות או הזנב של החיה עשויים להתקרר עד כדי כך שגבישי קרח ייווצרו על הרקמות ויפגעו בהן. הבעיה בפצעי קור היא שהם לא נראים מיד לעין. הרקמה לא תראה את הפגיעה בה, אלא רק לאחר מספר ימים.

אם אתם חושדים שלחיית המחמד שלכם יש פצעי קור, הכניסו אותה לסביבה חמימה מיד. תוכלו להשרות את כפותיה במים חמימים למשך 20 דקות, כדי להמס את גבישי הקרח ולהחזיר לאזור את זרימת הדם. אין לשפשף את היזור, כיון שגבישי הקרח עלולים לגרום נזק רב לרקמה. לאחר שהחיה התחממה, עטפו אותה בשמיכות והביאו אותה אל הווטרינר. הווטרינר יוכל לאמוד את הנזק ולתת לחיה טיפול נגד כאבים או במקרה הצורך, נגד זיהום.

חום גוף נמוך מהרגיל (היפו-תרמיה), נגרם כאשר בעל חיים אינו מסוגל לשמור על חום גופו מלצנוח. זה קורה כאשר בעלי חיים שוהים זמן ארוך מדי בקור, או כשבעלי חיים שאינם בריאים ולוקים בבעיות במחזור הדם נחשפים לטמפרטורות נמוכות למדיי. במקרים קלים, החיה תרעד ותראה סימני דיכאון, תרדמה, איטיות וחולשה. אם המצב אינו מטופל, השרירים עלולים להתקשות וזה יוביל להאטה בקצב הלב ולאי סדירות בנשימה. סימפטום נוסף הוא אפטיה (חוסר תגובה לגירויים). במקרה שאתם מזהים סימני היפו-תרמיה קחו את חיית המחמד לווטרינר המטפל. בשעות הלילה ובשבתות ניתן לפנות לבתי חולים תורניים לחיות מחמד. חשוב לטפל כמה שיותר מהר.


אשמח לסייע בכל נושא ושאלה וכן לתאם לך ריאיון טלפוני עם ד"ר קריינר,

בברכה,
איילה בר - מנהלת יחסי ציבור
בית הרופאים הווטרינרי מכבים
1800-220-555
050-909-1147
ayala@animalairways.com


קיץ של 4 על 4 - לחיות הבית
 
ד"ר איתן קריינר, וטרינר ראשי, מייסד בית הרופאים הווטרינרי במכבים, המפעיל את Termial4Pets ? חטיבה לניהול הטסת חיות ברחבי העולם, פונה לבעלי חיות מחמד עם המלצות לתחזוקה נכונה בעונת הקיץ
 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב